Trwają prace nad Kodeksem Etycznym Blogerów

10 kwietnia 2007, 10:26

Tim O’Reilly, założyciel O’Reilly Media, gorący zwolennik Wolnego Oprogramowania, wezwał do stworzenia Kodeksu Etycznego Blogerów. Coraz częściej zdarza się bowiem, że blogi służą głównie do znieważania czy oskarżania innych bloggerów.



Jedno z kasyn w Second Life

FBI wkroczyło do kasyna w Second Life

4 kwietnia 2007, 14:48

Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.


EMI sprzedaje muzykę bez DRM

2 kwietnia 2007, 17:39

EMI Group ogłosiła, że rozpocznie online’ową sprzedaż plików muzycznych, które nie będą zabezpieczane technologią DRM. Pliki będą rozprowadzane przez należący do Apple’a sklep iTunes.


Akordeonautor zdjęcia: BigBlueFish

Muzyka dla przyszłych mózgowców

20 marca 2007, 15:28

Granie na instrumentach wspomaga działanie mózgu oraz polepsza słyszenie wszystkich rodzajów dźwięków, w tym mowy.


© Anders Jensen

Wirtualne wyścigi to realne zagrożenie na drodze

19 marca 2007, 11:27

Osoby grające w komputerowe gry z wyścigami jeżdżą bardziej ryzykownie i agresywnie w realnym świecie, powodując więcej wypadków - zaobserwowali psycholodzy z Ludwig-Maximilians University w Monachium. Rzadsze wirtualne ściganie wiązało się z ostrożniejszym zachowaniem za kółkiem.


Wii

Wii miażdży konkurencję

19 marca 2007, 11:26

Konsola Wii firmy Nintendo zmiażdżyła w lutym konkurencję. Japońska firma sprzedała w USA tyle samo swoich urządzeń, co Sony i Microsoft razem.


Live dla pecetów

15 marca 2007, 10:16

Microsoft ogłosił, że od maja użytkownicy pecetów będą mogli skorzystać z dostępnej obecnie tylko dla Xboksa usługi Live. Zapisało się do niej już 6 milionów posiadaczy konsoli Xbox 360.


Scena z Duke Nukem 3D

Gry zdiagnozują depresję

12 marca 2007, 19:33

Naukowcy z amerykańskiego NIMH (National Institute of Mental Health), którym szefowała Neda Gould, zwrócili uwagę na fakt, że u pacjentów z depresją dochodzi do zmniejszenia hipokampa. Ponieważ odgrywa on ważną rolę w pamięci przestrzennej, podejrzewali, iż wyniki uzyskane w grach wideo pomogą ocenić stan chorych.


© Fir0002

Zapach i dobry sen to klucze do pamięci

9 marca 2007, 09:43

Naukowcy i praktycy od dawna wiedzą, że dobrze przespana noc sprzyja zapamiętywaniu. Okazało się także, że pomocny bywa znajomy zapach rozchodzący się po sypialni. Istnieje jednak kilka ograniczeń: trik działa tylko na pewne rodzaje pamięci i tylko podczas fazy snu NREM (Science).


Doom3© id Software

Gry wideo nie popychają do przemocy

7 marca 2007, 10:55

Amerykańskie Stowarzyszenie Socjologiczne (ASA) opublikowało raport, w którym napisano, iż nie ma związku pomiędzy pełnymi przemocy grami wideo a przemocą wśród dzieci i młodzieży.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy